ÇANAKKALE SON MEKTUP / İZLEME İZLETTİRME


Resmen tarihi yeniden yazmaya çalışıyorlar. Hafızamızla , vatan sevgimizle dalga geçiyorlar.
Hafta sonu arkadaşlarımızın yaptığı bir organizasyon ile gurur duyacağımızı sandığımız bir Çanakkale filmine gidelim dedik. Devlet tarafından finanse edilmiş bir gurur filmi. Çanakkale 1915'te o kadar ağlamıştım ki bu filme giderken de yanıma paket paket kağıt mendil aldım. Film başladı. Çanakkale'de cepheler pırıl pırıl. Mehmetçiklerin üstleri başları tertemiz, ayaklarında ayakkabıları bile var. Komutanlar grantuvalet.
Neyse film devam ediyor, tek bir kare Atatürk yok. Atatürk olmadığı gibi Gazi'mizin ağzından çıkmış bir çok sözü başkaları söylemiş gibi...Filmde Atatürk yok ama işbirliği içinde olduğumuz İngiliz gazeteci, Alman hemşire var. Cephede herkesin türkçesi mükemmel. Vatanın şivesiyle konuşan kimsesi gitmemiş cepheye.
Destansı tarihimizin hiç bir şeyi yok. Hep aynı noktadan vicdan yaptırmaya çalışmışlar. Biri ölüyor arkasından gelen replik " daha dün bir oğlu olmuştu"...biraz sonra biri daha ölüyor " daha kızını göremedi"... Çanakkale'de o kadar anlatılacak hikaye varken film baştan sona bir pilot ile hemşirenin birbirlerini süzmesiyle geçti.
Yok deseler ki film Çanakkale'de geçen bir aşk filmi en azından beklentini ona göre kurarsın. Ben tarih izlemeye gidiyorum iki kişinin seviyeli ama sıkıcı aşkını izliyorum.
Çanakkale'den Atatürk'ü silmek günahtır beyler bayanlar. O bir deha destanıdır. Askerlerin vatan millet aşkı, büyük imanı ve Atatürk'e olan bağlılıklarıdır orda bizi galip kılan.
Filmde oyunculuklarda vasat. Sadece Nesrin Cavadzade rolünün hakkını vermişti o kadar. Resmen aldatıldığımı düşünüyorum. Utanmasam sinemadan çıkınca paramı geri isteyecektim o kadar.
Kesinlikle tavsiye etmiyorum...Hatta mümkünse gitmeyin gidene de engel olun....

Yorumlar

Handan dedi ki…
Aa, söylediğin çok iyi oldu, ben de gitsek mi diyordum, vazgeçtim.
Havva Peynirci dedi ki…
ben etrafıma duyuruyorum yazını da facebook da paylaşıyorum.
teşekkürler
Necla Solen dedi ki…
Sen böyle dedikten sonra kesin gitmem, gidenlere de dediklerini anlatırım.... İnce ince oyunlar başlıyor, şimdiden değil uzun zamandır yapılanlar ile yeni neslin Atatürk'ü öğrenmeye tanımaya çalışmalarını engelliyorlar.... Onun sayesinde şu anda bulundukları yerdeler. Bilmiyorlar ki o olmasa nerede kimin esareti altında olacaklardı....
ATAHAN İLE HAYAT dedi ki…
İst da okullarda çok küçük rakamlarla öğrencileri götürmeye çalışıyorlar mis.ogretmen arkadaşlar kesinlikle kabul etmemiş ler.tabi bunlar istisna ogretmenler