TOKAT / NİKSAR / TOKAT KEBABI

Gezimiz boyunca güzergahımız o kadar değişti ki anlatamam. Ordu dönüşü Samsun üzerinden Amasra yaparız derken Tokat Kebabı hatırına yolumuz Akkuş-Niksar-Düzce-Akçakoca olarak değişti.
Hiç bir tatile planlı şekilde çıkmadığımız için araç içinde güzergah değişikliği yapmış olmamız hayatını planlı yaşayan siz dostlarıma oldukça deli işi gibi gelebilir. Evet deli işi ama bizde deliyiz zaten :)

Akkuş benim doğduğum ilçe. Ordu'nun dağ kasabalarından biri.

  Dağın başında kurulmuş, aslında daha çok bir yayla havası olan bir yerleşim.Benim doğduğum ev hala duruyor.Çocuklarımla beraber önünde resim çektirdim. :)

Akkuş'tan Niksar'a inerken Niksar'ın Çamiçi Yaylası'nda mola verdik. Ne için? Tokat Kebabı ile büyük buluşma için.
      

              

           

Tokat Kebabı kesinlikle bir efsane. O etin o domatesin o sarımsağın hele hele o patlıcanın tadına diyecek yok.Bildiğin hamuduyla götürdük o kadar...

Karnımız tok düştük yollara Niksar'a.


                                                                    

Niksar'da gezerken Anadolu'nun ilk tıp fakültesini gezdik. Yukarıda resmi olan köprünün üzerinde leylek ve yılan figürü ile sağlık tanımlaması yapılmış. Zaten Niksar'da pek çok el ürününde bu leylek kullanılmaya başlanmış.
Biz arkadaşımızın ablasının dükkanından eşe dosta küçük el işleri aldık. Niksar hatırası. Dükkanlarda çalışan kadınlar kendi el emeği göz nuru işlerini satıyorlar. Yolunuz düşerse uğrayın derim.




Yorumlar

ATAHAN İLE HAYAT dedi ki…
canım benim harika bir gezi olmuş akkuşa a gitmiştim öğrenciyken tabi şimdi çok değişmiştir.karadenizin her yeri gerçekten cennetten bir köşe doğayı her yönüyle yaşayabiliyorsun... senin için tam bir doping olmuştur. sevgilerle...
Handan dedi ki…
O ne ağız sulandırıcı görüntüdür:-) Yolu değiştirmekle iyi yapmışsınız:-)
minik mini dedi ki…
görüntüler muhteşem,hele kebap beni benden aldı,tam da öğlen yemeği saati :)
sevgiler
Emrah Özdemir dedi ki…
İç anadolu ile karadenizin karışmış halidir tokat. Mutlaka görülmeli efendim .Bende çok gittim Tokata hayran kalmamak elde değil. :) Çok güzel gezmişsiniz sizde :) Resimler ve yazınız için çok teşekkür ederim . Emeğinize sağlık.