OKUMA ODASI

Bu hafta iki kitap okudum. Sizlerle paylaşmak isterim. İlk kitap kitapyurdu.com 'dan aldığım Donör. Donör aslında adını sanını daha önce hiç duymadığım bir yazara ait. Kitap yurdunda kitap hakkında hiç okuyucu yorumu yoktu, ama nedense kapak fotoğrafı dikkatimi çekti ve aldım.


                                                        

Bir adam uysal mı uysal hiç bir zaman asi olmamış,kural dışına çıkmamış, bir kadın hep çizgi dışı,alkolik,uyuşturucu bağımlısı ve onların evliliğinden doğan ikiz kızlar. Kızlar ergenlikle beraber ölümcül bir böbrek hastalığına yakalanırlar, anneleri onları terk etmiştir, baba tek başına kızlarını kurtarmak için aklına gelen her yolu dener.
Kitap başınıza böyle bir şey gelse ne yaparsınız ve eğer aynı anda iki çocuğunuz varsa ve verebilecek tek böbrek varsa hangisini tercih edersinizi sorgulatıyor.

İkinci kitap daha önce Mart Menekşeleri kitabını okuduğum Sarah  Jio'nun ikinci kitabı Yağmurdan Sonra.
             
              

Kitap tipik kız kitabı. herhangi bir erkeğin okuyupta aman ne kadarda güzelmiş diyeceği bir şey değil açıkçası. Kadınsal bir bakış açısı ile aşkı anlatıyor. Aşk ne kadar sınırları zorlar? Hani Özlem Tekin soruyordu ya Aşk herşeyi affeder mi?işte bu. Ama yabancı dünyanın algısı, bakışı çok farklı bizden. Düşünsenize nişanlı olacaksınız, başka bir adamla kırıştıracaksınız, sonra düğün arifesinde nişanlıdan izin alıp diğerini görmeye gideceksiniz ve nişanlınız git ben bekleyeceğim hangimizi sevdiğine karar ver diyecek :)
Ama bu kitapta diyor. Kafam yorulmasın, okuyup geçeyim diyorsanız bu kitaplar tam da size göre.

Yorumlar

gooogoook dedi ki…
Güzel kitap yorumu için teşekkürler Sevda Hanım. "Donör"enteresanmış, zor bir sorgulama.
Öte yandan ikinci kitap "Yağmur Sonrası" bizlerin bakış açısından farklı görünüyor gerçekten;))
Sevgiler.
minik dedi ki…
bu kitabı D & R 'da gördüğümde mutlaka okumalıyım demiştim içimden,
listeme de alındı,elbet birgün okunacaktır,ömür yeterse :)

sevgiler
minik dedi ki…
Yağmur Sonrası favorim
O Kadın dedi ki…
Sarah Jio çik-lit yazan bi yazar. Ben ona övgüler duyuyorum hep.Ama okumadım. Dediğin gibi kafa yorgunken mesela vize zamanı, fianl zamanı okunabilir.

Herkese keyifli okumalar :)