YAPTIM YEDİK DOYDUK :)

Benim ufaklığın çiçek, böcek, doğa sevgisi biliyorsunuz tavan yapmış durumda. Zaten doğduğundan beri ince fikirli olan oğlum bu soğuk günlerde kapıda bulduğu tüm hayvanları beslemekten büyük keyif alıyor. Bana düşen de onun mutluluğundan ve muhteşem bir insan olmasından gurur duymak...
İşte bu ufak yavrucak aç kalmış, kapının önünde ağlıyorken imdadına oğlum yetişti...



Ve gelelim benim soframa. Geçen hafta iş sebebiyle zorunlu bir izne çıkmam gerekti. Ben de evde boş oturacağıma çok sevdiğim güzel dostlarıma güzel bir sofra kurayım onları ağırlayayım istedim. Ve başladım elimin hamuru ile mutfakta çalışmaya:)




Mercimek köftesi can kurtaran olarak yaptığım, yemelere doyamadığım bir lezzet. ve sanırım başarılı olmuştu ki arkadaşlarımda çok severek yediler.

    Malzemeler: 2 su bardağı mercimek
                        1 su bardağı köftelik bulgur
                        Soğan- maydanoz-karabiber-tuz-salça-kimyon

   Mercimeği iyice haşladıktan sonra bulguru ekleyip şişmesi için bekledim. Daha sonra başka bir tava da soğan ve salçayı kavurdum. Mercimek harcına ekledim. Ellerimle yoğurarak yedirdim. Daha sonrada diğer tüm malzemeyi ekleyerek şeklini verdim. Limen ve marulla servis ettim.



Turşu kızartması Karadenizliler için bir baş tacıdır. Ama bizden olmayanın da bilmediği bir tattır. Annecim sağ olsun bizim için fasulye turşusunu yumurta ve mısır unu ile harmanlayarak kızartmıştı.Biz de bayılarak yedik.



              İtiraf ediyorum pizzalar el yapımı değil...Marketten alınmış superfresh ürünü:)


Poğaçalarım ise bana ait. Peynirli ve sıccacık poğaça gibisi yenmez mi? Biz de yedik valla. Tarif şimdi aklımda değil evde defterimde yazılı. İlk fırsatta sizlerle paylaşırım.


Ve makarna salatası.Herkes bilir o yüzden tarif vermeyeceğim. Hafif, basit ama lezzetli...


Ve resmini çekmeyi unuttuğum hatta resmini çekmek dışında soğusun diye dolaba koyduğum için servis etmeyi bile unuttuğum sütlü irmik tatlısı yaptım. Ama o öğlen yemek kimseye nasip olmadı. Akşam çocuklarım mideye indirdi.

Yorumlar

Handan dedi ki…
Yılbaşı gecesi annem etli sarma yapmıştı, nihayet yedim:-) Şimdi de şu buzdolabımdaki fasülye turşusunu ona kavurtsam mı diye düştü aklıma bak:-)

Herşey harika gözüküyor, ellerine sağlık.
Sevda ÜNLÜ dedi ki…
ohh canım benim afiyet bal şeker olsun sana da...
Nihal Baysal Koçer dedi ki…
ne güzel bu kadar vicdanlı yetiştirebilmek
Pınar dedi ki…
Çok güzel zengin bir sofranız var. Afiyet olsun diyeceğim ama olmuş zaten. :) Ben de bi Karadenizliyim ama resimdeki turşu kızatmasını ilk kez görüyorum. Bizde turşu tavalamak vardır. Yerine göre yiyeceklerin içeriği, yapılış şekli değişiyor tabi.

Ben yemeklerden ziyade oğlunuza hayran kaldım. Ne güzel ne temiz bir kalbi varmış. Sokak hayvanlarının karnının aç olmasını kendine dert ediniyor. :)
Sevda ÜNLÜ dedi ki…
Nihalcim teşekkür ederim...valla içinde var bizim kuzunun:)
Sevda ÜNLÜ dedi ki…
Pınar mısır unu ve yumurta ile yapılan bir turşu kızarması işte tavalaması da denebilir ama...
Oğlum kısmına gelince ben de kendisinin en büyük hayranıyım...senin için öperim:)
Gamze Esra Ersöz dedi ki…
Merhametli bir yavrunuz olması ne güzel.Ömür boyu içindeki merhamet duygusunu kaybetmesin inşallah.
Sevda ÜNLÜ dedi ki…
teşekkürler Gamze..inşallah...
Necla Solen dedi ki…
Çok güzel olan bu sofranın tekrarını diliyorum:)Lütfen tatlıyı dolaba koyma!!!