OKUMA ODASI / USTAM VE BEN

    

     Osmanlı saray hayatını iyice merak edenler kervanına sonunda ben de dahil oldum. Diziler, filmler, seri halde çıkan kitaplardan sonra ister istemez insan merak eder oluyor Hürrem Sultan'ı, Mihrimah'ı, Sultan Süleyman'ı.

     Sarayın kadınların entrikalarına alet olduğu en şaşalı günlerde bile aşikarmış. Sultan savaşlardan, fetihlerden fırsat bulamamış çoğu zaman İstanbul ve tüm hanedanın ne işler çevirdiğini anlamaya. İnsan bu güçlü ve hırslı kadınlar yüzünden başımıza gelenleri düşününce belki de payitaht bunlar yüzünden çökmüş demekten kendini alıkoyamıyor.

    Ustam Ve Ben. Mimar Sinan'ın çıraklarından biri olan Cihan'ın ağzından kaleme alınmış bir Sinan belgeseli gibi. Elif Şafak yine kalem ile dans etmiş kağıt üzerinde. Elinde kelimeler yoğrulmuş, muhteşem bir tat çıkmış ortaya. Kitabı okurken ümitsiz bir aşkın, ustaya duyulan saygı, sevgi ve korkunun, sultanların, ve beyaz bir filin İstanbul'a, payitahta, ilime irfana bakışını anlamaya başlıyor hatta kahramanlar ete kemiğe bürünerek sizinle beraber yaşamaya başlıyor.

   Ben bütün Elif Şafak kitapları gibi sevdim bu kitabı ( Aşk'ın yeri ayrı ama hala). Hepinize de okumanızı tavsiye ederim.

Yorumlar

gülay Cansever dedi ki…
Merak ettiğim bir kitap . Sanırım alıncaklar listesi yapmam lazım yoksa hep unutuyorum :)
Çok sevgiler :)
Sevda ÜNLÜ dedi ki…
Gülay eğer Elif Şafak seviyorsan bu kitabıda çok seveceksin...al mutlaka:)
Adsız dedi ki…
REALY