DOĞUM GÜNÜ ANNESİ

Herkesin annesi kendine özeldir, kıymetlidir elbette. Benim annemde benim için candan öte candır...Doyulmaz sevgisi, bırakılmaz elleri, yumuşacık bir kalbi vardır. Kıymetini bilenler için mücevherler kadar parlak bir ışık saçar etrafına.

Hayatta hayallerini yaşayamamış olsa da bunun hıncını hiç bizden çıkarmadı annem. İlkokul sonrasında okulun en başarılı öğrencilerinden biri olmasına rağmen evde felçli yatan babasına bakmak için okuldan alınmış, çok ağlamış. Okuldan öğretmenler kapıları aşındırmışlar "kıymayın bu çocuğa" diye ama dinleyen olmamış. Şartlar izin vermemiş. Dedeme bakmış, öyle ki dedem annemin kucağında can vermiş ve giderken ebedi mekanına anneme hayır dualar etmiş.

Sonra hep çalışmış annem. Elleri küçücükken fındık fabrikasında işçi olmuş. Fakirlik diz boyu tabi. Didinmiş hep. On sekiz yaşında evlendirmişler babamla. Öyle güzel bir gelin olmuş ki anlatamam. Erken evlilik bir yana bir de gurbete gitmek gerekmiş. Yirmisinde anne olmuş. Beni almış kucağına. Soğuk bir mart sabahında. Annemin tadını o kadar çok sevmişim ki memesinden ayrılamamışım bir türlü. Hatta benden iki yıl sonra doğan kardeşimin rızkını bile ben emiyormuşum anamdan. Öyle bir hal almış ki beni köye yollamışlar memeyi unutayım diye. Ama olmamış. Babam da annem de dayanamamış ertesi gün gelip geri almışlar beni. :)
 Aşk işte bizimkisi...

Annem biz ilk okula başladığımızda devlet memuru olarak göreve başlamıştı. Hizmetli kadrosunda. Yıllardır içinde kalan okuma dürtüsü devreye girdi ve dışarıdan ortaokul, lise ve üniversiteyi bitirdi. Hem de öyle yıllar süren bir macera ile değil başladı ve bitirdi. Görevi değişti, yükseldi. Hep alın teri ile.

Yıllar anneme acılar yaşattı tabi ki. Neler atlattık beraber ve neler atlattı kendi başına bize duyurmadan canım annem. Ama yıllar onun güzelliğini alamadı elinden. Hala bir ay ışığı kadar güzel. Bugün iki oğluma anneanne, yeğenime babaanne, babama eş, bize anne, anneanneme hayırlı evlat olarak yaşam yolculuğuna devam ediyor. 

Canım,
Annem,
Doğum günün kutlu olsun. 
Her zaman yanımda ol.
Allah sana mutlulukla yaşayacağın nice yıllar nasip etsin.
Beraber, elele, kalp kalbe beraber olalım.
Seni çok seviyorum...

Yorumlar

Nilgün Komar dedi ki…
nice mutlu yıllar..
Sevda ÜNLÜ dedi ki…
sağol canım...
Havva Peynirci dedi ki…
mutlu yıllar,umarım senin evlatların da senin gibi düşünceli,sevgili ve mutlu olur.
nice yıllara demir leydi'ye:)
Arkaik Harfler dedi ki…
Tabirinize bayildim; bir ay isigi kadar guzel... Gercekten cok guzel bir kadin ama daha da onemlisi, azmi! Lise, universite... Bayildim! Dogum gunu kutlu olsun guzel kadinin, hep saglikli ve mutlu olsun.
Sevda ÜNLÜ dedi ki…
Teşekkürler Havva'cım...Umarım oğullarım da benim doğum günlerimi unutmazlar bir gün:)
Sevda ÜNLÜ dedi ki…
Arkaik Harfler teşekkürler...
Ülkü dedi ki…
sizlerle birlikte nice yıllara...
İstek dedi ki…
Hayırlı yaşlar canım iyi ki doğdun bir ömür sevdiklerinle beraber mutlu seneler dilerim...
Adsız dedi ki…
canım kızım sağolasın...
Teyzen dedi ki…
Hayallerinin gerçekleşmesi dileğiyle MUTLU YILLAR...
Gülsüm dedi ki…
mutlu yıllar ablacığım
Sonay dedi ki…
mutlu yıllar teyze
Vildan dedi ki…
Kalemine yüreğine sağlık cnm.Guzel Annecinin sevgiyle kucaklarım .İyiki Doğmuş senin gibi tatlı dostumu dunyaya getirmis.Musmustlu Yıllar .Öpüldünüz
Ayşe Yücel dedi ki…
Dogum gunun kutlu olsun teyzem...
gülay Cansever dedi ki…
Çok duygulandım canım okurken. Biz bazen annelerimiz kadar azimli olamıyoruz hemen pes ediyoruz. Allah anneni başınızdan eksik etmesin canım . Yüzündeki gülümseme daim olsun :)
Sevda ÜNLÜ dedi ki…
Teşekkürler hepinizi çok seviyorum...Annemi de çok duygulandırdınız...
Adsız dedi ki…
hep mutlu olun öpüyorum ülkü
RABİA SERTELİ dedi ki…
Merhaba, iade-i ziyarete geldim. Güzel bir ailenin içinde buldum kendimi. Ne mutlu! hem sizin için hem de hepimiz için. Toplumumuzda sizin gibi ailelerin varlığı kuvvettir, moraldir. Hep beraber nice yıllara mutlulukla...
Sevda ÜNLÜ dedi ki…
Çok teşekkürler Rabia...
Sizin gibi blogger arkadaşlarda ailemizin parçası..hoşgeldin...