CEMAL SÜREYA

            "Son çırpınışımdın sen insanlar arasında, keşke yalnız bunun için sevseydim seni"


Cemal Süreya şiirlerini çok sevdiğimi blog sayfamı takip edenler tahmin edebilirler. Onun satırlarının yerine koyulamaz, tadına doyulamaz bir güzelliği vardır kalbimde.

İçinde ki naif, yaşadıklarından mütevellit hayatı inadına sevmiş bir adamın duygusallığı içinde sarar sarmalar şiiri sizi.


                                     "Özgürlüğün geldiği gün o gün ölmek yasak!"

                                  CEMAL SÜREYA (1931 – 1990)


İçimden kopup gelen pek çok şeyi bulurum ben okuduğum şiirlerde. Ama öyle hepsi sarıp sarmalamaz kalbimi. Cemal Süreya ilk ergen yıllarımın ve halanın şairidir benliğimde.

Bugün ölümünün 24. yıldönümü...
Anmadan olmazdı...
Allah gani gani rahmet eylesin...


       "Bir gün seni bırakırım ya
tütünü bırakmak gibi bir şey olur bu.
Evet, gün geliyor, bıkıyorum senden,
ama İstanbul'dan bıkmak gibi bir şey olur bu."




Yorumlar

Nihal Baysal Koçer dedi ki…
cemal süeryyaya bayılırım
Havva Peynirci dedi ki…
ne iyi ettin yazdın,bu gün hürriyet gazetesinde okuyunca bir post hazırlasam dedim,vakit bulamadım.
eline sağlık
Sevda ÜNLÜ dedi ki…
kesinlikle anılması, hatırlanması gereken büyük şair