OKUL ZAMANI

Sinop'ta eskiden Verem Savaşı Dispanseri olarak kullanılan binanın tam karşısında eski ahşap bir evde oturmuştuk.Camları panjurlu, demir parmaklıklı eski evlerden hani...Cama oturur ayaklarımı sallandırır okula giden çocuklara bakardım büyük bir kıskançlıkla.

                                              "Baba ben ne zaman okula gidecem?"

Babam bu soruyu o kadar çok duymuş olacak ki benden artık verecek cevap bulamayınca hedef koymayı uygun bulmuş bana.Evde bir gırgırımız vardı
                                                                       .

                              "Boyun bunun kadar olsun o zaman okula gideceksin" derdi bana...

Her sabah uyanır boyumu ölçerdim. Ama o kadar kısaydım ki o kocaman sopa kadar uzamak imkansız görünüyordu.Bende başladım ağlamaya...Baktılar olmayacak beni okula misafir olarak göndermeye başladılar.Her sabah diğer çocuklarla beraber okula gitmeye başlamıştım bende.Bu arada yaşım henüz 5.
Okulda herkesten önce yazmayı ve okumayı öğrenince öğretmenim "yazık bu çocuğa gelin temelli kayıt edelim" deyince henüz beş iken birince sınıflı oluverdim bende...

Okumak hayatım boyunca en çok keyif aldığım şey olmuştur.Okumak okumak okumak...Öğrenci olmak...Ve şimdi yaş 35...İki oğlum var artık...Okullular...Büyük bir hevesle bugün okullarına gittiler...Eşim öğretmen...O da aynı şekilde hazırlandı...Çıktık evden okullara doğru...Tüm öğretmen ve öğrencilere yeni öğretim sezonunun hayırlı olmasını diliyorum...

Bu arada ben de bugün açıköğretimden ders ekle-sil işlemlerimi yaptım...Anlayacağınız hala okuyorum...Aha da derslerim...


Yorumlar

Handan dedi ki…
Dün gece rüyamda okula gidiyordum nasıl mutluydum anlatamam:-)