REVANİ YAPTIM


Size yapımı çok kolay bir revani tarifi vereceğim.Ramazan öncesi iyi gideceğini düşünüyorum...İftar sofralarınızı şenlendirebilirsiniz...

Bu revani tarifini çok sevgili eltim Leyla vermişti bana...Kendisinin bir pastaneler zincirinde mühendis olduğunu belirtmeliyim...Yani damak tadı oldukça gelişmiştir....

Revaninin en güzel tarafı tembel işi olması...Yok öyle şekeri çırp, yumurtayı çırp gibi merasimlere hiç ihtiyaç yok...Önüne bir kap al tüm malzemeyi doldur, çırp, oldu bitti...

MALZEMELER:

3 fincan irmik
3 fincan un
3 yumurta
3 fincan toz şeker
3 fincan yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
İsterseniz limon kabuğu rendesi (ben çok seviyorum)

Fincan derken kahve fincanını kastediyorum...

ŞERBET:

3 su bardağı su
3 su bardağı şeker
Bir kaç damla limon suyu


Hepsini karıştırın, revaniyi fırına atın...Bu arada şerbeti kaynatmaya koyun...
Zaten şerbet hemen oluyor...Bırakın biraz ılısın...
Revani pişince alın fırından bir kaç dakika oda dinlensin...sonra şerbet ile buluşturun ve kokuyu içinize çekin...

Yaz günlerinde buzdolabında soğutun yiyin ya da yanında dondurma ikram edin...gerçekten muhteşem oluyor...Afiyet olsun...

Yorumlar

asayra kurt dedi ki…
Revaniyi çok severim çok da güzel yaparım benim için önemli olan irmik inin çok aşırı olmaması çok güzel görünüyor ellerine sağlık
tokideki ses dedi ki…
çok lezzetli gözüküyor ellerine sağlık:)
semmma dedi ki…
hmm nefis gözüküyo ellerine sağlık. sizde yaşayabilir miyim?
Sevda ÜNLÜ dedi ki…
Semmma: bizde yaşayabilirsin hiç sorun yok:)
Tokideki ses: teşekkürler cidden güzel oldu.
Asayra kurt: evet revaninin dozu önemli ama bu tarif çok lezzetli cidden..bir dene belki seversin...