MUHALLEBİLİ KADAYIF

                                


Dün akşam iftara az kala canım nasıl tatlı istedi anlatamam...Oruç başıma vurmuş zaten öyle uğraştıracak bir şeyler yapmakta gelmiyor içimden, derken oğlumun ne zamandır istediği ve benim daha önce hiç denemediğim Muhallebili Kadayıf yapmaya karar verdim...
Tarif için arkadaşlarım Necla, Ülkü ve Zübeyde'den destek aldım.
Daha önce 300 gr kadayıfı almış ve buzluğa koymuştum.Önce dolaptan onu çıkardım ve ufalayarak küçücük parçalar haline getirdim. Bir geniş tavada tereğay (6 yemek kaşığı kadar kullandım ben), 1 su bardağından az toz şeker ve çekilmiş fındıkla beraber kadayıfı rengi dönene kadar kavurdum.
Bir tarafta da oğlumla beraber muhallebiyi yapmaya başladık.
1 litre süt içine 2 yemek kaşığı un, 2 yemek kaşığı nişasta (buğday kullandım) ve 1 su bardağı toz şeker koyarak muhallebiyi pişirmeye başladık.Piştikten sonra 5 dk dinlendirdim ve içerisine krem şanti paketini boşalttım.Karıştırdım.
Borcamın altına kadayıfın yarısını döşedim.Üzerine muhallebiyi döktüm ve en üste tekrar kadayıf ile kapattım.Buzdolabında iftara kadar beni beklemesi için soğumaya aldım.
Ve hocanın sesini duyar duymaz bir bardak soğuk suyun ardından mideme yuvarladım...
Gerçekten hafif ve müthiş lezzetli bir tatlı olmuştu.
Denemenizi isterim...

Yorumlar

Necla Solen dedi ki…
Afiyet olsun arkadaşım, yarasın:)Benim de dolabımda 2 paket kadayıf var. Bir ara ben de deneyeceğim.
Ohhhh misss ellerine saglik....
Esra Ebru Bolat dedi ki…
http://hepimizegerek.blogspot.com/2013/07/tatl-bayanlar-mimliyorum.html

Sevgili Sevda hanım sizi mimledim :)

Umarım cevap verirsiniz