OKUMA ODASI

Çocukluğumdan beri kitap okumak en büyük zevkim olmuştur.Sessiz bir odada ya da kalabalığın arasında kendi dünyamı kurabilir ve hiç sıkılmadan kitap okuyabilirim.
Kitaplarla dirsek temasım aslında orta okulda başladı.Çok sevdiğim ve beni çok sevdiğini bildiğim Türkçe öğretmenim sayın Firdevs Tuncer derslerinin son yarım saatinde Şeker Portakalı kitabını tüm sınıfa okumaya başladı.Hikaye müthişti.Büyülenmiştim.Hemen kendim için bu kitabı aldırdım.Tek solukta okudum.

Sonra okulun kütüphanesine görevlendirildim tabi ki Firdevs Hocam tarafından.Kütüphane kokusu,kitaplar muhteşemdi.Jules Verne ikinci keşfim oldu.Bütün kitaplarını okudum.
Büyülenmiştim.
Ömer Seyfettin ve diğerleri.Bir okul kütüphanesinde kimin kitabı varsa okudum okudum okudum.Hatta bir yıl kütüphaneden en çok kitap alan çocuk ödülü aldım.Bana bir kitap hediye etmişlerdi.

Lise yıllaında daha siyaset ve tarih kokan kitaplara merak saldım.Nazım Hikmet,Erdal Öz,Can Yücel.Ülkemin yakın tarihini,siyaset geçmişini okumak farklıydı.Akıllandığımı hissediyordum.
Ailemin ve öğretmenlerimin teşviki ile okumak hiç bitmeyecekmiş gibi bir aşk oldu bende.

Şimdilerde değişik kitaplar okuyorum.İslam tarihi ilgimi çekiyor.(çünkü bu konuda zayıfım biraz).Ama ne bulursam okuduğumuda söylemeliyim.Son bir ay içinde okuduğum ve çok beğendiğim kitapları sizler için yazmak istedim.Belki fikir olur.(bu arada her telden çaldığımı daha net görmüş olursunuz)


İlk kitap bir üçlemenin ilk iki kitabı.Sıça Tuzak ve Sırça Tuzak/Şeytanın İflası yazar Nermin Bezmen.Kitaplarda en beğendiğim şey her ayrıntının belirtilmesi oldu.Okurken kahramanlar.mekanlar ete kemiğe büründüler.Kitabı hem okudum hem de sanki bir ekranda oynuyormuş gibi seyrettim.

Sonra eğlenceli ve gülmekten karnımın ağrıtan bir kitap geçti elime Ekin Atalar'ın kaleminden Selindrella.Çok hızla okudum.Çok eğlenerek okudum.

Elif Pütün'ün adını duymuşluğum vardı.Kitap Yurdu'nda kitabını bulduğumda ve kitabın babası Yılmaz Güney'i anlattığını duyduğumda hemen aldım.Güzeldi.Acı çekmiş bir kız çocuğunun kahraman bir babaya olan özlemini çok güzel anlatmıştı.


Sonra Zülfü Livaneli kitabı olan Sevdalım Hayat geldi.Kendi yaşam hikayesini anlatmış büyük usta.Ben çok beğendim.Çarpıcı belirlemeler vardı.Yakın tarihe ışık tutan bir anı kaynağı...Okunmalı...

Ve daha önce de bir kaç yazımda bahsettiğim Gizli Anların Yolcusu kitabı geldi.Kitabın anlatım dilini Ayşe Kulin'in maharetini bir kez daha taktir ettim.Kitap çok ama çok güzeldi.Tavsiye ediyorum hem de şiddetle.

Şimdi elimde okuduğum ve son bir kaç sayfası kalan bir kitabım var.Ovaların Kurdu Cengiz Han...Gonn Iggulden'in bu kitabı yazmak için Moğollarla birlikte Moğol topraklarında yaşamış.Hikayeyi onların anlattıkları efsanelerden derlemiş.Anlatım çok masalsı.Fantastik.Okudukça ikincisi için gün saydığım bir eser.Bunu bitirdikten sonra Okçuların Efendisi kitabını okuyacağım.


1 Şubat - 14 Mart itibariyle okuduklarım bunlar.Arada çocuklarımla okuduğum çocuk kitapları da var.Onları da bilahare paylaşırız.Herkese kağıt kokan,kitap dolusu günler.



Yorumlar

Scissor Hands 81 dedi ki…
Dünyanın en güzel şeyidir kitap okumak. Muhteşem bir insansın. Eniştem senin gibi bir eşi çocuklarında senin gibi annesi olduğu için çok şanslı
Sevda dedi ki…
teşekkürler..hem onlar hem ben şanslıyız...
Scissor Hands 81 dedi ki…
Ne mutlu sizlere rabbim sevdiklerinle bir ömür boyu sağlıklı günler geçirmenizi nasip etsin
Sevda dedi ki…
iyi dileklerin için teşekkürler..Cümlemiz için aynısını diliyorum...
AylinSılığ dedi ki…
Merhaba
Sizin gibi kitap kurtlarını görünce yarım kalan kitaplarıma donesim geliyor..
Yasasın blogger anneler!!
Sevda dedi ki…
teşekkürler...okumak terapi gibi...
merhaba size de hoşgeldiniz ben de hoşgeleyim dedim. :) bu arada kitaplar bu gece bir göz atacağım.
Scissor Hands 81 dedi ki…
herşeyi başı okumak, öğrenmek, dinlenmek için okumak
Sevda dedi ki…
Aylincim gelmişsin ama üye olmamışsın bana:((
Scissor Hands 81 dedi ki…
Bu arada saç konusunu ne yaptın, foto ekleyecen mi
Sevda dedi ki…
hoşgeldin kakule:=))
mutlu oldum...
kitaplara bak bence de seveceksin...
Sevda dedi ki…
hala kararsızım..bir şey düşündüğüm de ilk sana danışacağım söz...
kpsszede dedi ki…
Merhaba,geldim ben de:)
Okumak benim de tutkum.Şeker Portakalı hala aşık olduğum bir kitaptır.Aynı yazarın Kardeşim Rüzgar,Kardeşim Deniz isimli kitabını defalarca okudum, mutsuz sonları sevmesem de...
Türk hikayecilerden Ömer Seyfettin'i tek incelemek lazım zaten...Reşat Nuri ve Hüseyin Rahmi'nin hikayeleri lisedeyken favorimdi.
Oscar Wilde ise yurtdışı favorim:)
Romanlara şimdi girmeyeyim,yoksa akşamı bulurum:)
sayfanı tanıdığıma memnun oldum...
yağmurun dünyası dedi ki…
ŞEKER PORTAKALI ÇOK SEVDİĞİM BİR ROMAN DIR :)) EFSANE RESMEN ÇOCUKLARIN MUHAKKAK OKUMASI GEREKİR BENCEDE
Sevda dedi ki…
hoşgeldin:)
okumayı seven birini tanımak beni de mutlu etti...
Sevda dedi ki…
Hoşgeldin..kesinlikle haklısın...
Mehtap Kaya dedi ki…
Merhaba Sevda bloğunu ziyarete geldim kitap okumayı bende çok severim tarih kitapları önceliğim ama elime geçen herşeyi okurum tanıştığımıza sevindim.Sevgiler.
Sevda dedi ki…
hoşgeldin:=))
okumayı sevenler beni çok mutlu ediyor.Konuşacak çok şeyimiz var desene...
sema dedi ki…
ne güzel bi paylaşım.bende orta okulda minübüs de iken okurdum eve dönüşlerde ineceğim yer hep mi heeycanlı yerlere gelirdi kardeşim:))
Sevda dedi ki…
:=)) benim de ne zaman heyecanlı bir bölüme gelsem içerden bir ses gelir:ANNEEEEEEEEEEEEEE
Scissor Hands 81 dedi ki…
kitabın içine dalmak onunla yaşamak gibisi yoktur.
Gökce Aydın dedi ki…
iadei ziyaret ...blogger annelerden ben...kitap gibisi var mı kiii alır insanı bambaşka dünyalar götürürr
♥ NeSLiNaMe ♥ dedi ki…
merhaba canim bloguma hosgelmissin bende sana geldim :)
Sevda dedi ki…
hoşgeldin:=))
Sevda dedi ki…
merhaba canım..ne güzel bir başlangıç..hoşgeldin...
siyahkuğu dedi ki…
öncelikle blogger annelerde röpörtajını okudum çok güzeldi sıkı bir takipçim olduğunu öğrenince çok sevindim,aslında bende tüm takip ettiklerimi okuyorum ama hepsine yorum yazmaya fırsatım olmuyor,şeker portakalını kaç kez okudum bilemiyorum çok güzell:))
Aslı dedi ki…
Şeker Portakalı artık bir klasik haline geldi. Mutlaka okunması gereken bir kitap. Jules Verne kitaplarının bir çoğunu okudum, benim hayal dünyamın şekillenmesinde çok yararı oldu gerçekten.

Kitap okumak Aşk gibi bir şey..
Bayanguş dedi ki…
Blogger anneler'den geldim, ben de blogger anneyim beklerim. Etkileşmek dileğiyle :)
Derin Bir Aşk dedi ki…
Merhaba blogger anne, bana hoşgeldiniz, ben de artık sizdeyim :)
Sevda dedi ki…
merhaba...takipçinim,peşindeyim:=))
Sevda dedi ki…
Kesinlikle aşk gibi...aynı kafadayız aslı...sıklıkla görüşelim:=))
Sevda dedi ki…
merhaba sizde hoşgeldiniz:=))
Sevda dedi ki…
merhaba ben zaten takipçinizim:=)) Ama sık sık uğrarım söz:=))
DağlarKızı dedi ki…
merhaba, bloğa geldim ve ilk önce kitapları gördüm. nefis:) ben de bayılıyorum kitp okumaya. ama hızınıza ayrıca hayran kaldım. çocuklardan sonra benim hızım çok yavaşladı ne yazık ki. sevgiler...
Sevda dedi ki…
hoşgeldin:)
Valla çocukları yatırıyorum ben kitaplarıma kavuşuyorum...
dilek dedi ki…
ziyaretin için çok teşekkürler blogger bende blogunu ziyarete geldim ve çok sevdim
takipçinim bundan sonra inşallah
Sevda dedi ki…
hoşgeldin:=)
mutlu ettin beni...
Arkaik Harfler dedi ki…
lise dönemi farklı dönemlerde de olsa aynıymış :)