ARDAHAN



Gökyüzü avucunun içindedir çoğu zaman
Yeşillenirken doğa gelinlik kız gibidir Ardahan

Nazlıdır el değmemiş yüce dağlar altında
Süzülür Kura Nehri'nin kenarında.

Tandırdan yükselirken ekmek kokusu
Aklına gelmez orada ölmek korkusu

Dokuz ayı kıştır kar bembeyaz
Kardelenler inatçı olur her yanı sarsada ayaz

Bir tarih uzanır Damal dağlarından
Atatürk göğe bakar Ardahan sırtlarından

Kimsenin yolu düşmez unutulmuştur çoğu zaman
Her şeye inat gülümsemektedir Ardahan…
                                                                   Sevda/Yalova/08.07.2008

NOT: Ardahan ile gönül bağım 1996 yılında oluştu.Eşimin güzel memleketi için yazdım bu satırları.Köyümüz Sazara (Ortageçit) fotoğrafı eşliğinde sunmak istedim.Şiir ve köy hakkında ayrıntılar için http://sazara.blogcu.com/ tıklamanız yeterlidir.

Yorumlar

Funda Karataş dedi ki…
sayfanızda parça parça ortak noktalar bulmuş olmak tebessüme sebep oldu :) benim ailem de Ardahan'lı dolayısıyla bende :)
Sevda dedi ki…
Funda merhaba..Karataş soyadında akrabalarımız mevcut bizim de...Acaba akraba mıyız seninle?Bak ortak noktada top noktası derim o zaman buna :=))
Funda Karataş dedi ki…
Vallahi merak etmedim de değil şimdi :) Olursa da bomba olur o zaman :) Karamürsel'de varmı acaba akrabalarınız veya tanıdıklarınız. Bizimde Yalova' da var akrabalarımız ve tanıdıklarımız. Soyisimleri farklı ama..
Sevda dedi ki…
Karamürsel İnebeyli Köyünnde var..Ama orada yaşamıyorlar,yazlıkları var.Biz Yalova'dayız.Eşimin ailesi Gebze'de(istasyon mahallesinde çoğunlukla)
Funda Karataş dedi ki…
Hmm biz burada yaşıyoruz. Gebzede var ailemin akrabaları ama pek tanımıyorum. Yalovada Annemin halası var.. Yinede böyle bir tesadüf hoş oldu :)
Sevda dedi ki…
Bende sevindim...Görüşmek üzere..sevgiler...
Sevalyum dedi ki…
ne güzelmiş Ardahan yemyeşil çayırlarıı coğrafya derslerinde duyduğumuz gibi, hayal ettiğimden bile güzel :)
Sevda dedi ki…
Güzeldir ama merkezdense köyler daha güzeldir...